Nooit meer slechtwerkende reserveringssystemen

Je komt om 8:30 op je werk en pakt je eerste bak koffie.  Je start je laptop op en bent op dat moment al 15 min verder. Zodra je laptop is opgestart hapert het reserveringssysteem waarmee je altijd werkt, waardoor je nog een kwartier langer van werk wordt afgehouden. Heel vervelend en herkenbaar voor alle medewerkers die met reserveringssystemen werken!

Het blijkt uit onderzoek dat we als Nederlanders wel 30 min per dag extra kwijt zijn door het puzzelen met niet werkende systemen. Als je dit zou doorberekenen zouden we als Nederlanders miljarden kunnen besparen door de automatisering te verbeteren. Echter weten veel organisaties niet hoe het beter kan, waarbij er gebrek is aan “echte” IT-kennis van een professional.

Onderstaand vindt je in drie tips hoe je pas echt goed kunt verbeteren bij het kiezen van een reserveringssysteem:

Alles-in-een
Waarschijnlijk werkt jouw organisatie nog met vele verschillende systemen. Een systeem voor de reserveringen, een ander systeem voor de offertes en facturen, en weer een ander systeem voor de klantcontacten. Dat is verleden tijd. Afgelopen jaren zijn er diverse pakketten op de markt gekomen met een alles-in-een oplossing. Dat houdt in dat alle handelingen in één systeem verwerkt kunnen worden. Wel zo makkelijk.

 

Gebruikersgemak
Waar zit dat ene knopje ook alweer om een reservering te wijzigen. Na 5 minuten heb je het knopje eindelijk gevonden. Ook het gebruikersgemak speelt een belangrijke rol bij het kiezen van een reserveringssysteem. Als je veel met tijdelijke medewerkers te maken hebt die met het systeem gaan werken, wil je uiteraard niet dat je alle functionaliteiten opnieuw moet gaan demonstreren. Dat is zonde van de tijd. Het reserveringssysteem moet er zo makkelijk uitzien dat alle gebruikers met het systeem kunnen werken.

 

Ongelimiteerd
Een grote valkuil is het kiezen van een gestandaardiseerd systeem dat voor alle 500 klanten hetzelfde werkt. De standaardfunctionaliteiten zijn de enige opties waar je gebruik van kunt maken. Met als enige voordeel dat het goedkoop is. Echter heb jij net een mooie boekhoudkoppeling nodig, alleen hebben ze deze niet bij een gestandaardiseerd pakket. Als tip geef ik graag mee om te kijken naar de mogelijkheden tot uitbreiding van een pakket voordat je het aanschaft.

Gouden tip!
SprintToVision biedt alles-in-een reserveringsystemen aan die geschikt zijn voor alle types organisaties. Voor een bak koffie komen wij op gesprek en bekijken wij graag samen met jou hoe we de systemen kunnen verbeteren binnen de organisatie.

Vraag vrijblijvend informatie op over het SprintToVision Reserveringsysteem door contact op te nemen met Pascal via pascal@sprinttovision.nl. Bellen mag ook via 06-25445544.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *